Tilinpäätöstiedote 1.1. - 31.12.2010

Tappiollinen vuosi

Suomisen liikevaihto 2010 aleni edellisvuotisesta 3 prosentilla ja oli 173,4 miljoonaa euroa. Yhtiön liikevoitto ennen kertaluonteisia eriä ja liikearvon alaskirjausta oli -3,8 miljoonaa euroa (7,3 miljoonaa euroa) ja niiden jälkeen -10,8 miljoonaa euroa (6,7). Tulos verojen jälkeen oli 14,4 miljoonaa euroa tappiollinen (+0,9). Liikearvon alaskirjaus oli 4,9 miljoonaa euroa ja toiminnan uudelleenjärjestelyjen kertaluonteiset kulut 2,2 miljoonaa euroa (0,6). Kilpailutilanne oli erittäin kireä johtaen myyntikatteiden alenemiseen. Tulosta heikensi myös tuotantomäärien lasku ja raaka-ainehintojen nousu.

Tilikauden aikana Suominen korotti omaa pääomaa 10 miljoonan euron merkintäoikeusannilla sekä solmi uudelleenrahoituksen 44 miljoonan luottojärjestelyllä.

Tulos osaketta kohti oli -0,34 euroa (0,02). Liiketoiminnan rahavirta osaketta kohti oli -0,06 euroa. Hallitus esittää, että tilikaudelta 2010 ei jaeta osinkoa.