Suomisen sokkorekrytoinnille INDEX17-palkinto

Suomisen viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja Anu Heinonen (vasemalla) ja toimitusjohtaja Nina Kopola vastaanottivat INDEX17-palkinnon Genevessä.

Kansainvälinen kuitukankaiden toimialajärjestö EDANA on myöntänyt Suomiselle INDEX17-palkinnon vastuullisten toimintatapojen kategoriassa työnhakijoiden tasavertaisuutta edistävästä sokkorekrytointikäytännöstä.

INDEX17-palkinnot ovat kuitukangastoimialan arvostetuimpia kunnianosoituksia ja ne jaettiin palkintoseremoniassa INDEX17-messujen yhteydessä 4. huhtikuuta.

“Tämä on mahtava tunnustus Suomiselle ja myös vastuullisille toimintatavoille alallamme ja yleisesti ottaen yritysmaailmassa. Olemme erittäin kiitollisia tästä palkinnosta”, sanoo Suomisen viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja Anu Heinonen palkintotilaisuuden jälkeen.

Suominen soveltaa sokkorekrytoinnin periaatetta kaikissa uusissa rekrytoinneissaan – myös lukien ylimmän johdon palkkaamisessa – henkilöstön monimuotoisuuden lisäämiseksi sekä hakijoiden tasavertaisen kohtelun takaamiseksi. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että palkkaavan esimiehen arvioitavaksi tulevista hakemuksista ja ansioluetteloista poistetaan tietoja, mm. hakijan koko nimi, sukupuoli, etninen tausta ja ikä. Tällä tavoin keskitetään huomio tehtävän kannalta olennaisiin asioihin ja minimoidaan tiedostamattomien ennakkoasenteiden vaikutus rekrytointipäätöksiin.

Suominen kokeili sokkorekrytointia onnistunein tuloksin vuonna 2015 ja siitä lähtien sokkorekrytointi on ollut Suomisen lähtökohtainen tapa rekrytoida.

Lähetä sähköpostia

Senior Vice President, Human Resources