Suominen laajentaa BIOLACE®-tuoteperhettään hygieniatuotteisiin suunnitelluilla kuitukankailla

Suominen Oyj     Lehdistötiedote     6.11.2018 klo 21.00

Johtava kuitukangasvalmistaja Suominen tuo markkinoille kaksi uutta kuitukangastuotetta, BIOLACE® Moven ja BIOLACE® Cozyn. Tuotteet valmistetaan vesineulausteknologialla uusiutuvista raaka-aineista, esimerkiksi polylaktidista (PLA) ja puuvillasta. Molemmat on suunniteltu varta vasten käytettäviksi imukykyisissä hygieniatuotteissa, esimerkiksi pikkuhousunsuojissa. Hygieniatuoteryhmä on Suomisen strategiassa keskeisessä asemassa ja BIOLACE®-uutuudet ovat korkean lisäarvon tuotteina tärkeitä strategian toteuttamiselle.

BIOLACE® Move on sisäkerrosmateriaali (ADL), joka kosteutta nopeasti ja tasaisesti siirtävänä materiaalina takaa kuivuuden. Se on myös markkinoiden paras tuote tahrojen peittämisessä ja häivyttämisessä. Hygieniatuotteiden valmistajille BIOLACE® Move tarjoaa ensiluokkaisen jalostettavuuden eikä siitä irtoa pölyä työstettäessä. Tavanomaisen sisäkerrosmateriaalin vaihtaminen BIOLACE® Moveen on helppo tapa tehdä hygieniatuotteesta ympäristöystävällisempi.

BIOLACE® Cozy on suunniteltu hygieniatuotteiden pintakerroksiin. Se on luokassaan markkinoiden pehmein materiaali, mikä takaa verrattoman mukavuuden käyttäjälle. BIOLACE® Cozy loistaa myös tahrojen peittämisessä ja häivyttämisessä. Se on kosteudensiirto-ominaisuuksiltaan nopein materiaali ympäristöystävällisten vaihtoehtojen joukossa. Lisäksi BIOLACE® Cozy -kuitukankaassa voidaan käyttää Suomisen teräväpiirtoisia ja asiakkaan tarpeen mukaan kustomoitavia pintakuvioita, jotka tarjoavat brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tehdä hygieniatuotteista erottuvia kilpailijoihin nähden.

”Kysyntä ympäristöystävällisemmille ja turvallisemmille hygieniatuotteille on kuluttajien keskuudessa kova. Nämä BIOLACE®-kuitukankaat auttavat asiakkaitamme vastaamaan tuohon kysyntään”, kertoo Johanna Sirén, Assistant Product Manager. ”Parasta BIOLACE®-tuotteissa on, että ne eivät ole kompromisseja: Kuluttajat saavat hygieniatuotteita, jotka toimivat yhtä hyvin kuin tavanomaiset tuotteet mutta ovat vastuullisempia valintoja esimerkiksi ympäristöä ajatellen.”

Lähetä sähköpostia

Assistant Product Manager, Hygiene