Suominen Kuitukankaat Oy:n yt-neuvottelut päättyivät

Suomisen kannattavuuden parannusohjelman puitteissa 14.5.2012 aloitetut Suominen Kuitukankaat Oy:n yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen. Suominen Kuitukankaat Oy:n Nakkilan yksikön toimintaa terävöitetään sulkemalla tuotantolinjoja ja tehostamalla hallinnollisia toimintoja ja tukitoimintoja. Henkilöstön määrä vähenee enintään 76 henkilöllä.
Irtisanomiset toteutetaan kesän 2012 aikana.

Supistamalla tuotantoa Suominen hakee huomattavaa parannusta Nakkilan laitoksen kannattavuuteen. Lämpösidotun kuitutuotannon ja yhden vesineulauslinjan tuotannon lopettaminen aiheuttaa arvioilta 3 miljoonan euron alaskirjauksen, jolla ei ole kassa-virtavaikutusta. Toimenpide on osa Suomisen laajempaa kannattavuusohjelmaa, jonka kokonaistavoitteena on liikevaihtoon suhteutettuna saavuttaa noin kahden prosentin kustannushyöty vuonna 2012.

Helsingissä 2.7.2012

Suominen Oyj

Nina Kopola Toimitusjohtaja

Lisätietoja antaa: Nina Kopola, puh. 010 214 3551

Suominen toimittaa teollisuudelle ja kaupalle kuitukankaita, kosteuspyyhkeitä ja joustopakkauksia, jotka menevät edelleen kuluttajien päivittäiseen käyttöön. Yhtiöllä on kaksi toimialaa: Pyyhintä ja Joustopakkaukset.

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy Keskeiset tiedotusvälineet www.suominen.fi