Suominen kehitti uuden Amerfeel-kalvon

Suominen Joustopakkaukset on kehittänyt uuden laminoidun muovikalvon elintarvike- ja hygieniatuotteiden pakkaamiseen. Amerfeel-kalvon erikoisuutena on sen miellyttävän karheahko tuntuma. Pakkauksen mattamainen pinta antaa asiakkaan tuotteelle luonnonmukaisen ilmeen ja se erottuu edukseen kaupan hyllyllä uudenlaisena pakkausratkaisuna.

Vastaavaa pakkausratkaisua ei ole aiemmin ollut tarjolla Suomen markkinoilla. Amerfeel-kalvoksi nimetty tuote on lanseerattu yhteistyössä turkulaisen Leipomo Rostenin kanssa Hellä-täytepulla -uutuustuotteen yhteydessä.

Leipomo Rostenin pakkauksessa käytetty Amerfeel-kalvo on valmistettu polypropeenista, mutta materiaalivaihtoehtoja on useita. Erilaisilla kalvoyhdistelmillä voidaan paremmin huomioida tuotteen pakkaukselle asettamat vaatimukset. Näin voidaan esimerkiksi parantaa tuotteen pakkasenkestävyyttä tai säädellä kalvon hengittävyyttä. Amerfeel-pakkauksen arvoa lisää mahdollisuus painattaa läpinäkyvään ikkunaosaan jopa kymmenellä värillä.

Suominen valmistaa uutuustuotetta sekä valmiina pusseina että ratakalvona. Amerfeel-kalvo soveltuu erilaisiin pakkaustarpeisiin manuaalisesta pakkaamisesta automaattisiin pakkauskoneisiin.

Lisätietoja: myyntipäällikkö Osmo Hautamäki, puh. 010 214 2451 kehityspäällikkö Ari-Pekka Pietilä, puh. 010 214 2250

Suominen Joustopakkaukset Suominen Joustopakkaukset valmistaa muovikalvosta fleksopainettuja kuluttajapakkauksia teollisuuden ja kaupan käyttöön. Suominen Joustopakkaukset on yksi Pohjois-Euroopan johtavista joustopakkausten valmistajista ja sillä on tuotantotoimintaa Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Suominen Joustopakkaukset kuuluu Suominen Yhtymään, jonka liikevaihto vuonna 2006 oli noin 203 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 1050. www.suominen.fi