Suominen käynnistää uuden kasvuinvestointihankkeen Green Bayn tehtaalla Yhdysvalloissa

Suominen Oyj     Lehdistötiedote    15.2.2018 klo 14.00

Suominen on päättänyt aloittaa uuden kasvuinvestointihankkeen Green Bayn tehtaallaan Wisconsinissa, Yhdysvalloissa. Hankkeen arvo on noin 6 milj. euroa. Investointi sisältää uutta teknologiaa edustavan karstauskoneen asennuksen olemassa olevalle vesineulauslinjalle. Se parantaa tehtaan teknistä kykyä valmistaa kuitukankaita ja auttaa Suomista kehittämään uraauurtavia tuotteita, jotka tekevät ihmisten elämästä parempaa.

Investoinnin valmistuttua Suomisella on aiempaa paremmat valmiudet toimittaa korkean lisäarvon kuitukankaita niihin tuoteryhmiin, joista yhtiö hakee kasvua. Tällaisia tuoteryhmiä ovat kodinhoitoon, henkilökohtaisen hygienian hoitoon ja ammattikäyttöön tarkoitetut pyyhintätuotteet sekä hygieniatuotteet. Lisäksi investointi tehostaa lastenhoidon kuitukankaiden tuotantoa.

”Investointi osoittaa, että olemme tosissamme kasvun suhteen, kuten Muutoksentekijä-strategiamme edellyttääkin”, sanoo toimitusjohtaja Nina Kopola. ”Tämä on selkeä parannus Suomisen tämänhetkiseen tuotantoteknologiaan. Se lisää tuotantokapasiteettiamme ja laajentaa tuotetarjontaamme maailmanlaajuisesti. Pitkällä aikavälillä pystymme kasvattamaan korkean lisäarvon kuitukankaiden osuutta Green Bayn tehtaan tuotannosta. ”

Lähetä sähköpostia

President & CEO