Primulan Tempo-tuotteille uusi ikkunallinen pakkausratkaisu

Primulan Leipomot tuo toukokuussa markkinoille Täysruis Tempo- ja Tempo Fitness -ruokaleivät uudistuneissa ikkunallisissa pakkauksissa. Uusi AmerViewTM -pakkausratkaisu yhdistää läpinäkyvän muotoillun ikkunaosan ja miellyttävän tuntuisen AmerFeelTM -materiaalin.
"AmerViewTM säilyttää leipomotuotteet tuoreina ja pehmeinä paremmin kuin perinteiset paperipussit tai muovilla päällystetyt paperipussit", kertoo tuotekehityspäällikkö Ari-Pekka Pietilä Suominen Joustopakkauksilta. "Tämä pakkaus helpottaa kuluttajien arkipäivää, sillä tuotteita ei tarvitse enää kotona vaihtaa paperipussista muovipussiin, jotta leipä ei kuivuisi", Pietilä jatkaa.

AmerViewTM soveltuu erinomaisesti tuotteille, jotka erottuvat edukseen ulkonäöllään. Pakkauksen ikkunan ansiosta kuluttaja näkee houkuttelevan tuotteen jo kaupan hyllyllä ja voi varmistua sen ensiluokkaisuudesta. "Valitsimme pakkausmateriaaliksi uuden AmerViewTM -pakkauksen, sillä se on värien toistoltaan kylläinen ja miellyttävän pehmeä. On tärkeää, että pakkaus on tuotteensa näköinen ja erottuu edukseen myös leipähyllyn laajasta valikoimasta", kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Hanna Vainio Primulan Leipomoilta.

AmerViewTM -pakkaus voidaan painaa jopa kymmenellä värillä. Ikkunaosan sijainnin ja erilaisten pyöreiden ikkunamuotomahdollisuuksien ansiosta, pakkaus voidaan räätälöidä asiakkaan toiveiden mukaan. Valmiit AmerViewTM -pussit valmistetaan läpinäkyvästä, valkoisesta tai mustavalkoisesta monikerroksisesta polyeteeni- tai polypropeenikalvosta. Jos tuotteen erottuvuuteen halutaan kiinnittää erityistä huomiota, ratkaisu on Tempo-tuotteiden pakkauksissa käytetty AmerFeelTM -kalvo, joka laajentaa materiaalivalikoimaa entisestään. Erilaisilla kalvoyhdistelmillä voidaan paremmin huomioida tuotteen pakkaukselle asettamia vaatimuksia, kuten esimerkiksi pakkasenkestävyyttä.

Primulan Leipomoiden valmistamat Tempo-tuotteet tarjoavat uuden terveellisten leipien valikoiman. Täysruis Tempo sisältää täysjyväruista 100 % viljasta sekä 13 % kuitua. Tempo Fitneksessä yhdistyvät rukiin ja kauran hyvät ominaisuudet ja se sisältää kokonaisia kauran jyviä. Molemmat tuotteet on pakattu kuluttajien toivomuksesta 6 kappaleen pakkauksiin.

Lisätietoja: Primulan Leipomot Oy, myynti- ja markkinointijohtaja Hanna Vainio, puh. 020 770 1427 Suominen Joustopakkaukset Oy, tuotekehityspäällikkö Ari-Pekka Pietilä, puh. 010 214 2250

Primulan Leipomot Oy Satavuotias perheyritys Oy Primula Ab on Primula-konsernin emoyhtiö, joka toimii Primula-konsernin hallinnointi- ja sijoitusyhtiönä. Primula-konsernin tytäryhtiöt ovat Primulan Leipomot Oy, Primula Deli Oy ja Primulan Ravintolat Oy. Primulan Leipomot Oy on erikoistunut laadukkaan ruokaleivän valmistamiseen ja markkinointiin, sekä lähileipomo-konseptien kehittämiseen vähittäiskaupan ketjuille. Primulan konsernin liikevaihto vuonna 2008 on noin 29 miljoonaa euroa ja henkilöstöä 240. www.primula.fi

Suominen Joustopakkaukset Oy
Suominen Joustopakkaukset valmistaa muovikalvosta fleksopainettuja kuluttajapakkauksia teollisuuden ja kaupan käyttöön. Suominen Joustopakkaukset on yksi Pohjois-Euroopan johtavista joustopakkausten valmistajista ja sillä on tuotantotoimintaa Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Suominen Joustopakkaukset kuuluu Suominen Yhtymään, jonka liikevaihto vuonna 2008 oli lähes 215 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1000.