Osavuosikatsaus 1.1.-30.9.2012: Voittoa kesäjaksolla

Toimitusjohtaja Nina Kopola:

”Kolmannen kvartaalin aikana toimintamme tulos edelleen parani, sekä liikevaihto että tulos olivat tämän vuoden korkeimmilla tasoilla. Liikevaihto kasvoi Pyyhintä-toimialassa Kuitukankaiden myönteisen kehityksen ansiosta. Tuotteidemme kysyntä oli erityisen hyvä Pohjois-Amerikassa, joka myös johti parantuneeseen tuotevalikoimaan. Euroopan talouskriisin johdosta kysyntä on Euroopan markkinoilla ollut vaimeampaa.
Joustopakkaukset-toimialassa kamppailemme vaimeassa markkinatilanteessa, ja tästä syystä aloitimme lomautukset Tampereen tehtaallamme, jotta tarjontamme vastaisi kysyntää.

Kolmannen neljänneksen liikevoittomme yli kaksinkertaistui edelliseen kuuteen kuukauteen verrattuna. Olen erityisen tyytyväinen siihen, että tehostamistoimemme Summit-ohjelman puitteissa alkavat tuoda odotettua tulosta.

Viime vuonna tehdyn yrityskaupan positiivinen vaikutus näkyy selkeästi tuloksessamme. Nyt teroitamme strategiaamme kaikilla liiketoiminta-alueillamme, erityisen tiiviisti Kuitukankaissa. Kannattavuuden jatkuva parantaminen on myös jatkossa operatiivisen toimintamme ohjenuora. Tulevaisuudessa tavoittelemme huomattavaa muutosta portfolioomme, nostamalla korkeamman lisäarvon tuotteiden osuutta. Tämä ohjaa sekä liiketoiminta- että tuotekehitysponnistelujamme.” KONSERNIN LIIKEVAIHTO JA TULOS

Suomisen liikevaihto kolmannella vuosineljänneksellä oli 121,8 miljoonaa euroa (42,3) eli jakso oli liikevaihdoltaan toistaiseksi vahvin neljännes kuluvalla vuodella. Liikevoitto oli ennen kertaeriä 6,7 miljoonaa euroa (-1,4) ja niiden jälkeen 6,2 miljoonaa euroa (-1,9), tulos ennen veroja 3,3 miljoonaa euroa (-3,2) ja verojen jälkeen 2,3 miljoonaa euroa (-2,8). Vuosineljänneksen tulos oli voitollinen ja paras sen jälkeen, kun uusi Suominen muodostettiin viime syksynä.