Osavuosikatsaus 1.1.-30.6.2012

Suomisen tuloskehitys jatkui vakaana toisella vuosineljänneksellä ; liiketoiminnan rahavirta kääntyi positiiviseksi.
Toimitusjohtaja Nina Kopola:

Toisen vuosineljänneksen aikana jatkoimme kehitystämme samansuuntaisesti kuin ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Liikevoitto ennen kertaeriä, 2,4 miljoonaa euroa oli lähellä ensimmäisen kvartaalin 2,7 miljoonaa euroa. Tuloksemme koko jaksolla ennen kertaluonteisia eriä parani selkeästi myös pro forma tarkastelussa edellisvuoteen verrattuna.

Toukokuussa aloitetut yhteistoimintaneuvottelut Suominen Kuitukankaat Oy:ssä saatiin kesäkuussa päätökseen. Ne tulevat johtamaan enimmillään 76 henkilön vähentymiseen. Tulemme Nakkilan kuitukangasvalmistuksessa jatkossa keskittymään vesineulausteknologiaan, mikä tarkoittaa että lämpösidotun kuitukankaan valmistus loppuu. Suljemme kuitenkin yhden vesineulauslinjan, mikä antaa meille mahdollisuuden saavuttaa olemassa olevilla linjoilla entistä suurempaa tehokkuutta, ja siten varmistamme myös tulevaisuuden kilpailukyvyn.

Olemme edistyneet hyvin säästöohjelmamme toteutuksessa ja olemme vakuuttuneita siitä, että voimme saavuttaa tavoitteemme, joka on liikevaihtoon suhteutettuna parin prosentin kustannussäästö.

Uudistunut yhtiömme on vähitellen hahmottumassa ja uusi Suominen on muotoutumassa paitsi taloudellisesti myös yhtenäisten toimintatapojen sekä kulttuurin luomiseksi tekemämme työn kautta. Tulemme jatkossa kohdistamaan enemmän resursseja Kuitukankaisiin ja vahvistamaan sitä sen vastatessa jo tänä päivänä enemmän kuin 75 % koko liiketoiminnastamme.