Muutoksia Suomisen organisaatiossa ja johtoryhmässä

Suominen Oyj   Pörssitiedote 26.10.2016 klo 16.00

Muutoksia Suomisen organisaatiossa ja johtoryhmässä

Suominen uudistaa organisaatiotaan. Organisaatiomuutokset vaikuttavat myös konsernin johtoryhmään.

Suomisen Tuotantolaitokset-toiminto on tällä hetkellä jaettu kahteen maantieteelliseen alueeseen. Nyt Suominen yhdistää näiden organisaatioiden toimintoja ja muodostaa yhden Global Operations (Tuotantolaitokset) -konsernitoiminnon varmistaakseen, että tehtaiden lähestymistapa omaan toimintaansa ja asiakkaisiin on globaali. Lisäksi Suominen aikoo nostaa tuotannollisen osaamisensa uudelle tasolle perustamalla uuden globaalisti toimivan Operational Excellence -konsernitoiminnon.

Mimoun Saïm, joka toimii nyt Suomisen EMEA-alueen tuotantolaitosten johtajana, on nimitetty uuden Global Operations -toiminnon johtoon. Larry L. Kinn, Suomisen Pohjois- ja Etelä-Amerikan tuotantolaitosten johtaja, on nimitetty johtamaan uutta Operational Excellence -toimintoa. Sekä Mimoun Saïm että Larry L. Kinn jatkavat Suomisen johtoryhmän jäseninä ja raportoivat toimitusjohtaja Nina Kopolalle.

“Yhtenäisten globaalien prosessien käyttöönotto on strategiamme toteuttamisen keskeinen elementti. Tämä organisaatiomuutos mahdollistaa sen, että tehtaamme voivat keskittyä jatkossa entistäkin tiukemmin tuotannollisen laadun ja toimitusketjun ketteryyden parantamiseen globaalisti. Operational Excellence -toiminto keskittyy parantamaan entisestään paitsi teknologista osaamistamme, myös laatuun, työturvallisuuteen ja ympäristöön liittyviä asioita sekä muita tuotannon tukitoimintoja”, toimitusjohtaja Nina Kopola kertoo.

Organisaatiomuutos astuu voimaan 1.4.2017.

Suominen Oyj
Nina Kopola, toimitusjohtaja