Markku Koivisto nimitetty Suomisen teknologiajohtajaksi

Suominen Oyj  Pörssitiedote  16.2.2017 klo 9.30

Markku Koivisto nimitetty Suomisen teknologiajohtajaksi

Markku Koivisto (s. 1971) on nimitetty Suominen Oyj:n teknologiajohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi 27.3.2017 alkaen. Koivistolla on pitkä kokemus teollisten yritysten liiketoiminnan kehittämisestä tulosvastuullisessa asemassa. Koulutukseltaan hän on diplomi-insinööri.

Tällä hetkellä Markku Koivisto johtaa UPM Raflatacin Global Business Development -yksikköä. UPM Raflatac on maailman johtavia tarralaminaattien valmistajia. Tätä ennen hän johti UPM Kymmenen Biocomposites-liiketoimintayksikköä tehtävänään muokata innovaatioista uutta liiketoimintaa tulosvastuullisesti. Aiemmin Koivisto on toiminut johto- ja suunnittelutehtävissä energiateollisuudessa.

Markku Koivisto on Suomen kansalainen ja raportoi jatkossa Suominen Oyj:n toimitusjohtaja Nina Kopolalle.

“Olen iloinen voidessani kertoa, että Markku Koivisto liittyy Suomisen tiimiin. Hänen teollinen ja teknologinen kokemuksensa sekä vahvat näytöt innovaatioiden kaupallistamisesta tuovat Suomiseen uutta osaamista. Hänen tehtävänsä on Suomisella uusi. Teknologiaosaamisella tulee olemaan merkittävä rooli niin nykyisen kuin tulevankin strategiamme toteuttamisessa. Se vahvistaa myös kykyämme tuoda markkinoille uusia korkeamman lisäarvon tuotteita ja saavuttaa tuotejohtajan asema”, Suominen Oyj:n toimitusjohtaja Nina Kopola toteaa.

“Liityn Suomisen tiimiin innostuneena. Yhtiö kuuluu maailman johtaviin kuitukangasvalmistajiin ja sen strategia ja tulevaisuuden näkyvät inspiroivat minua. On kunnia olla osa tätä yritystä. Luotan siihen, että voimme yhdessä saavuttaa toimialamme tuotejohtajuuden”, Markku Koivisto kertoo.

Suominen Oyj
Nina Kopola, toimitusjohtaja