Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus omistusoikeuden muuttumisesta

Suominen Yhtymä Oyj on tänään saanut Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 §:n mukaisen ilmoituksen omistusosuuden muuttumisesta:

Mikko Maijalan osuus yhdessä hänen määräysvallassaan olevan Maijala Investment Oy:n kanssa Suominen Yhtymä Oyj:n osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä on alittanut 5 %.

Osuuksien muutos liittyy Suominen Yhtymä Oyj:n 13.10.2011 antamassa pörssitiedotteessa kuvattuihin yleisölle suunnattuun osakeantiin ja Suominen Yhtymä Oyj:n pääomalainan 2008 haltijoille suunnattuun osakeantiin.

Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 pykälän mukaisesti ilmoitamme Finanssivalvonnalle ja Suominen Yhtymä Oyj:lle seuraavaa:

1. Kohdeyhtiön nimi: Suominen Yhtymä Oyj

2. Liputusilmoituksen peruste: Suominen Yhtymä Oyj:n osakeannit.

3. Ilmoitusvelvollisen nimi: Mikko Maijala

4. Ajankohta, jolloin omistusosuus on muuttunut: 21.10.2011

5. Osuus kohdeyhtiön äänimäärästä ja osakepääomasta:

Mikko Maijalan omistus ennen osakeanteja: Kappalemäärä: 2.288.866 osaketta Osuus osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä: 4,8 %

Mikko Maijalan omistus osakeantien jälkeen: Kappalemäärä: 3.399.977 osaketta Osuus osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä: 1,4 %

Maijala Investment Oy:n omistus ennen osakeanteja: Kappalemäärä: 158.990 osaketta Osuus osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä: 0,3 %

Maijala Investment Oy:n omistus osakeantien jälkeen: Kappalemäärä: 158.990 osaketta Osuus osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä: 0,1 %

Mikko Maijalan ja Maijala Investment Oy:n kokonaisomistus osakeantien jälkeen: Kappalemäärä: 3.558.967 osaketta Osuus osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä: 1.4 %

Liputuksen laskentaperusteena on Suominen Yhtymä Oyj:n 21.10.2011 kaupparekisteriin merkitty osakkeiden kokonaismäärä ja äänimäärä osakeantien jälkeen. Suominen Yhtymä Oyj:n kaupparekisteriin merkitty osakkeiden lukumäärä ja äänimäärä on 245.934.122 osaketta ja ääntä.

Tampereella 21.10.2011

Suominen Yhtymä Oyj

Arto Kiiskinen talousjohtaja

Lisätietoja: talousjohtaja Arto Kiiskinen, puh. 010 214 300